Palatul Regal de la Caserta

Palatul Regal de la Caserta

Am ezitat o vreme să scriu despre el, deşi am trecut pe acolo, doar pentru că am decis la un moment dat să nu ne mai contiunăm turul, deci nu am o imagine completă a ce se poate vedea.


Am citit despre el că este Versailles -ul Italiei, inclus în patrimoniul Unesco iar pozele găsite ici colo arătau promiţător. Caserta se află aproape de autostrada Napoli-Roma, nu departe de cel dintâi. Deci, în drumul nostru. 






De departe aduce a Schonbrunn, uriaş, impunăor. Am început cu grădinile presărate cu fântâni şi statui care ne-am gândit noi că o să îi încânte pe copii. Partea frumoasă este că sunt trăsuri care pentru 60 de Euro îţi fac un tur oarecum complet al lor. Partea proastă este că am descoperit curând că se pot compara uşor cu Pădurea Băneasa. 








Copacii sunt majoritatea banali, sălbatici sau sălbăticiţi, statui sunt din loc în loc, unele abia se mai văd, lacurile au marginile scorojite, nerestaurate, prea simple, nu înţelegeam unde este Versailles-ul promis. Copiii însă au fost încântaţi să mâne caii, dar cam atât.







Printre coloanele de la intrarea castelului vânzători ambulanţi destul de dubioşi la vedere vând albume despre palat şi bilete la Loto. Totul părea undeva între neîngrijit şi jegos şi eram aşa de dezamăgiţi, că am decis să nu mai intrăm în apartamente şi să ne continuăm drumul către Roma. Acum parcă îmi pare rău, dar asta este. 






  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu