Prin Barcelona, pe urmele lui Gaudi



Creaţile lui Gaudi sunt atât de unduioase şi presărate de culoare încât nu au cum să nu îi încânte pe copii. 


Căsuţele din Parcul Guell cu care am început, par luate din povestea lui Hansel şi Gretel, a-i zice că sunt din zahăr şi turtă dulce. Tot parcul este ornat cu creaţile lui Gaudi, majoritatea colorate. 





















Băncile ondulate stau pe tarasa unei construcţii cu 84 de coloane şi tavanul frumos ornat cu mozaic alb sidefat şi decoruri rotunde colorate.











Tot aici am descoperit că parcurile din Barcelona sunt populate de nişte papagali verzi foarte guralivi. I-am găsit după aceea în toate parcurile sau zonele verzi prin care am trecut şi ne place tare mult să-i căutăm cu privirea.







Sagrada Familia este un must see al Barcelonei şi pe bună dreptate. Catedrala este impresionantă. Coada la bilete este totdeauna uriaşă. Se pot cumpăra uşor online şi printa la ATM.urile din La Caixa, bancă foarte populară în Spania. Trebuie aleasă şi ora de intrare. Au audioguide special pentru copii, însă doar în engleză. Am făcut turul mai rapid decât ar fi trebuit, copiii sunt copii, dar tot a fost plăcut şi pentru ei şi pentru noi.







Două feţe diferite ale catedralei.












Interiorul este plin de detalii frumoase. Nici măcar stâlpii nu sunt identici.


Multe ferestre sunt acoperite din sticlă colorată. 

Toate diferite şi ele.








Am mai vizitat celebra casă Batllo, a lui Gaudi. Este plină de linii curbe şi forme marine în culori care sugerează marea sau soarele. În partea de sus poţi asista la un animat, o proiecţie pe macheta casei cu toate formele şi poveştile pe care ţi le-ai putea închipui desprinse din casă. Apar scheleţi, lilieci, dragoni, iazuri cu nuferi, artificii, toate pentru a-i încânta grozav pe copii. Cred că s-au uitat la cel puţin patru proiecţii succesive.

Nu am văzut niciodată coadă la casa de bilete de aici. De obicei lumea se înghesuie să o vadă doar din exterior.

Terasa şi hornurile de pe acoperiş 






 sufrageria














Casa Mila "La Pedrera", am văzut-o doar din exterior.



Ar mai fi de văzut Casa Vicens, Casa Calvet si Palau Guell.

Am mai scris despre Barcelona:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu